//Engku Adlina
Owner

Haiyo :3



Diary Stuff About Links
Assalamualaikum. Nama diberi Engku Adlina . Kekurangan Pengalaman , baru berumur 14 tahun . Do follow and comment :)


Followers !

Makasih Awak :D


Hentian R&R !

Jangan segan-ii ^_^


Facebook !

Add Me

CLICK HERE!

Credits

Tqvm!





Dulu dan Sekarang




Selamat pagi dan Salam 1 Malaysia! Hehehe.. Mentang-mentanglah hari ni merdeka bagi salam 1 malaysia pulak eh. Semangat kemerdekaan la sangat tu. Hari lain, humh! Jangan harap la nak tulis perkataan malaysia sekalipun. Memandangkan hari ni hari yang menandakan kita bebas daripada penjajah semua tu, tisya nak ucapkan Selamat Hari Kebangsaan!!! :)

Cer tengok tajuk entry kali ni. Ape die? Dulu dan Sekarang kan. Tisya bukan nak kasi contoh perubahan Malaysia masa dulu dan sekarang banyak-banyak. Cuma satu sahaja maa.. Tisya dah pilih satu perubahan yang tisya rasa sangat berkaitan dengan tisya dan pembaca2 semua la. Hah, tunggu apa lagi? Jom la kita tengok kat bawah ni!

1. Teknologi

Kalau kita tengok yang betul-betul dulu punya kan, memang buruk sangat! (hehehe.. bukannya apa, sekadar nak menyedarkan semua orang yang kita beruntung hidup zaman ni) Yang ini pun.. Kalau ada typewriter macam kat atas ni kira bertuah la jugak. Dekat rumah tok tisya ada satu typewriter dalam stor boleh panggil "typewriter usang" dah pun. 

Wah, tengok tu! Nipis senipis nipisnya kan. Bayangkan kalau nak usung typewriter tadi pergi kerja kaa restoran ke.. Jenuh sakit belakang! Tapi kalau bawak lappy kat atas ni pejam mata pun leh. Tak perlulah susah - susah mengangkut typewriter yang gabok tu kemana-mana. Bawak je lappy comel lote ni. Betapa untungnya kita semua...

Betul tak apa yang tisya cakap? Kita sepatutnya menggunakan teknologi masa kini sepatut-patutnya. Bukan main berjam-jam pastu letak merata tempat. Hehe, beri ceramah kat diri sendiri ke? 

Korang tak rasa bangga ke? Kalau ya, ingat la tu semua kerana Malaysia dah Merdekaa!