//Engku Adlina
Owner

Haiyo :3



Diary Stuff About Links
Assalamualaikum. Nama diberi Engku Adlina . Kekurangan Pengalaman , baru berumur 14 tahun . Do follow and comment :)


Followers !

Makasih Awak :D


Hentian R&R !

Jangan segan-ii ^_^


Facebook !

Add Me

CLICK HERE!

Credits

Tqvm!





Selasa


Assalamualaikum buat semua pembaca..
Yay, hari ni saya nak pergi hotel kat ________ (secret)
Bestnye... Dan balik hari Rabu malam kot.. Tak lama sangat la..
Ok.. Disebabkan saya suka baca novel, hri ni saya nak berkongsi ilmu dengan korang..
Malam tadi, saya baca novel Sekiranya Aku Menjadi Novelis mukasurat 211 atau bab 13.
Di situ ade nasihat2 yang bagus jugak buat kite semua...


Katanya:
Kalau kita nak capai cita2 kita, anggaplah cita-cita tu mcm gunung yang tinggi.
Jadi, apa yang kita perlu buat untuk sampai di gunung yang tinggi tu?
Tentulah kita kena panjat gunung tu kan..
Samalah jugak kalau kita nak capai cita2 kita.. 
Lagi banyak yang kita tahu, lagi banyak usaha yang kita perlu.
Tapi kalau kita sabar, kita mesti akan berjaya.


Selain itu:
Perjalanan hidup kita ni panjang sangat2!!
Sepanjang jalan tu ada banyak pilihan untuk jadi destinasi kita.
Mestilah kita akan memilih destinasi yang mengikut impian kita.
Tapi untuk masuk ke jalan tu, banyak juga godaan yang menanti.
Dan sudah tentu ia akan membawa kita jauh dari matlamat asal kita.
So, hanya kebijaksanaan dan pelajaran je yang boleh melawan godaan tu.
Kalau ilmu tu sentiasa ada mesti kita tak tersasar jauh dari objektif utama.


Apa-apa pun, selagi keinginan tu ada, kat mana2 pun kita berada, usahakanlah.
Selagi kita sihat dan mampu, buatlah apa yang kita nak asalkan bende tu bagi faedah kat diri kite sniri dan jugak org lain...